dissabte, 28 de gener del 2012

#Spanair, velocitat variable i la #crisi a #Grècia

El final de l'activitat de Spanair ahir, de forma sobtada, després de saber-se que Qatar Airlines no volia entrar a la companyia, ha causat moltes reaccions a la xarxa i en l'àmbit de la política. Vicent Partal, director de Vilaweb, en parla al seu compte de Twitter i de Facebook. Vull reaprofitar un comentari que hi he fet sobre el tema.

Es pot ser nacionalista/independentista i no estar d'acord amb l'abocament de diners a Spanair. La culpa de com ha acabat Spanair és dels empresaris que han gestionat el projecte, perquè si hagués acabat bé l'èxit hauria estat seu. Les accions de tercers, diguem-li Madrid, són elements que havien de tenir en compte a l'hora de valorar els riscos de l'empresa. 140 milions d'euros per a Spanair de les administracions i un sou de 300.000 euros l'any per a Ferran Soriano (segons e-noticies) són xifres per indignar-se. Empreses més petites han hagut de plegar per manca de diners i de crèdit. Com que no presumien de ser la primera aerolínia catalana no podien gaudir de tants de milions per sobreviure. Quan la gent parlava del mal negoci de posar diners en aquesta companyia polítics, cambres de comerç i altres ho negaven; ara potser podrien donar la cara.

Canvi de tema. El Govern, lluny d'eliminar el sistema de velocitat variable al voltant de Barcelona, tan criticat abans, quan CiU era a l'oposició, ara l'amplia. Segons llegeixo, hi haurà velocitat variable des de Martorell a partir de dilluns. Però, tranquils, aquí ningú reconeixerà que fa allò que criticava.

I acabo. Grècia, tot i el govern tecnòcrata que se suposa que va formar-se, sembla que no acaba de satisfer Angela Merkel. Ha de ser així perquè si no no s'explica que Alemanya vulgui que Grècia accepti que la Unió Europea controli el seu pressupost. T'ajudem però, t'escanyem i, a més, nosaltres decidim com... amic.

Help those suffering in the Horn of Africa