dimecres, 26 d’octubre del 2011

El PP i el #transvasament, i la #salut no és un dret públic

Resulta que el PP ens vol fer creure que no volen fer el transvasament, ni tan sols posar-lo sobre la taula. El portaveu del PP a l'Ajuntament de Tortosa acusa de demagogs qui diuen que el PP portarà el transvasament al programa electoral. Ell mateix però, no sap serà al programa o no. De fet, González Pons tampoc no ho deixa clar, fent referència a la nova situació després de la derogació del transvasament feta per Zapatero. Ara bé, durant les darreres setmanes ja s'ha sentit parlar de recuperar el transvasament i segur que aquest discurs serà present en la campanya per terres valencianes i murcianes. Em pregunto qui fa demagògia.

El conseller de Salut ha repetit, aquest cop davant de la comissió del Parlament, que no hi haurà més retallades al sector. Em perdonarà, repeteixo com ho vaig dir, que sigui escèptic amb aquestes afirmacions. El conseller també deia ahir que la salut és un bé privat i que no depèn de l'Estat. Més o menys ens diu que si estem malalts és pels nostres hàbits o per la nostra genètica i que per això no podem dir que la salut és un dret. Un dia d'aquests ens dirà que si volem determinades prestacions, que ens paguem una mútua, que la sanitat pública no té l'obligació de garantir-nos-les. Alguns sospiren per tenir un sistema sanitari com el dels EUA.

Parlant de salut, el bloc de la Plataforma per la Salut de les Terres de l'Ebre publica en un apunt un article Dr. Pere Genaró sobre el motor econòmic que suposa un hospital per al territori. Molt reconamable. L'aportació d'un hospital al territori és econòmicament tan positiva que no és explicable com al territori els polítics, sobretot els convergents, deixin que els hospitals de l'Ebre, sobretot l'HTVC, vegi com se li van tancant plantes, es van retallant serveis i fins i tot es plantegen enviar pacients a Tarragona a causa d'haver deixat d'oferir determinades prestacions a Tortosa. És indignant.

Acabo. A la N-340 entre Amposta i La Ràpita s'instal·larà un nou tipus de radar que mesurarà el temps de pas dels vehicles entre dos punts, separats quasi 5 km, i en funció del temps mirarà si s'ha excedit el límit de velocitat o no, per tal de trametre la corresponent sanció. Aquest tipus de radar té un sistema de lectura de matrícules per poder calcular el temps de pas dels vehicles. No em sembla mala idea que es controli la velocitat. Si no em despisto acostumo a circular a la velocitat reglamentària. Ara bé, la instal·lació es farà en una recta en la qual fa relativament poc temps que es va instal·lar ja un radar, el qual es treurà. Calia fer la inversió per fer-ne una altra després?


Help those suffering in the Horn of Africa