divendres, 1 de gener del 2016

Records de La Lira: Alemanya #laliraampostina #laliraampostina100

Concert de La Lira a Alemanya, 1986
Un inici d'any sense música és impensable, sigui del tipus que sigui. Però, el migdia del primer dia de l'any té com protagonista en moltes llars la música clàssica, la música en directe del concert d'Any Nou de l'orquestra Filharmònica de Viena. Un concert que finalitza amb la marxa Radetzky, de Johann Strauss, la qual el públic acompanya amb les mans, fent els fortes, els pianos i fins i tot el ritardando final, una mostra de la cultura musical que s'aplega a la sala de concerts.

Radetzky és una marxa que vaig tocar per primer cop amb La Lira el 1986, quan vam viatjar a Alemanya per participar al festival Eurotreff. Vam tocar en diferents llocs, entre els quals una carpa de circ -a la foto, jo el xiquet del clarinet del centre- o una base militar -o quelcom que s'assemblava-. Va ser la meva primera experiència de viatge en autocar de tants de quilòmetres, compartint àpats i dormitori amb els companys i companyes músics. Crec que va ser a l'alberg a Alemanya on em vaig despertar amb la cara plena de pasta de dents. Recordo que els concerts eren un èxit. El repertori era un altre que no pas el que presentem actualment, que no per això mancat de dificultat i d'interès. Per cert, quan vam tocar Radetzky, es va formar una "conga" entre el públic, cosa, per cert, sorprenent. Potser allò de ser una banda "espanyola" convidava a la festa, qui sap.