dissabte, 29 de novembre del 2014

Les bandes de música als mitjans

Veig la repetició a l'Ebre TV del programa 1món.cat de dissabte passat dedicat a la celebració de Santa Cecília, a la Sénia. Vaig queixar-me una mica aleshores perquè l'Ebre TV sembla que darrerament, a més de ser centralista amb Tortosa, es dedica molt a la Sénia, retransmetent actes en directe, com a les Festes Majors, i no fent-ho en altres llocs. Com ampostí, ciutadà de la capital de les bandes de música del territori, per no dir de Catalunya, em sembla que hi ha hagut oportunitats per difondre les bandes de música i començar per Amposta. Com espectador, el balanç de programació en directe del canal em sembla poc equilibrat. I tot allò que hi hagi al darrere, com espectador no m'interessa.

Com deia, veig la repetició. Pensava que havien retransmès el concert en directe. Però, he vist que de retransmetre res de res. És un magazine de dissabte a la tarda que té diversos espais i el concert ha estat el fil conductor només, fent connexions amb el mateix. A sobre, en una de les connexions mentre la banda tocava anaven explicant què feien. Em sembla que la gent de l'Ebre no ens sabem fer valer. És admissible fer aquesta barbaritat amb un concert? No el poden emetre en directe, a banda del magazine? No poden esperar a l'espai entre peces per xerrar? De què serveix parlar del concert si el concert no es pot gaudir en directe?

Com conclusió penso que si han de venir a Amposta a "emetre" un concert potser no cal.