dijous, 17 de desembre del 2015

Artur Mas pujolejant

He tingut un flashback. Artur Mas en un míting explicant-nos que a Madrid no ens posaran les coses fàcils i que si volem defensar el país a Madrid hem de votar Democràcia i Llibertat. Automàticament el meu cervell m'ha transportat a les millors èpoques de Pujol, en què quan arribaven les eleccions espanyoles ens demanaven la confiança per lluitar per Catalunya a la capital d'Espanya. Jo vaig ser un dels que, potser a les primeres eleccions en què vaig tenir dret de vot, vaig creure'm això. Ja s'ha vist amb els anys que aquesta consigna, la de defensar Catalunya a Madrid, ha estat un modus vivendi de CiU al llarg dels anys, amb allò del peix al cove, o de la puta i la Ramoneta. Es fa difícil que, malgrat el canvi de sigles i de líder, un acabi tornant a caure en el parany.

Quan CiU va donar suport al transvasament vaig decidir que mai més no tornaria a votar-los -ep, els havia votat potser un cop-. Jordi Pujol, Artur Mas, Felip Puig i Ramon Espadaler, principals exponents del suport transvasista a Madrid. Tornats els convergents al govern, hem vist que el seu model sanitari i educatiu no seria precisament aquell que voldríem, a banda de les retallades aplicades, de les quals es culpa Madrid. CiU va sumar-se al dret a decidir. Després de desfer-se CDC va mantenir el seu compromís amb el dret a decidir i amb la independència i van aconseguir una llista conjunta amb ERC i independents, la qual permetia a Artur Mas rebre vots de moltíssima gent que no l'hauria votat anant en una llista de CDC. Junts pel sí no va tenir majoria absoluta i depèn de la CUP que Artur Mas sigui president. Això ja ho sabeu,... Paral·lelament a la negociació per la investidura es va saber que el 20D CDC i ERC anirien separades als comicis. I què passa en aquests comicis? Que tornem a tenir CDC presentant-se en solitari -si, amb altres partits que no hi pinten gaire-. I si es presenten en solitari han de vendre'ns alguna moto. Però, tornen a vendre'ns la moto pujoliana. I això, senyors, no cola.