dissabte, 5 de maig del 2012

L'estat del benestar, cap al model anglosaxó i l'excés de trens de Renfe #crisi

Llegeixo que l'estat del benestar al sud d'Europa decreix i es manté al nord. De fet, s'apunta a la notícia la possibilitat que l'estat del benestar segueixi el model anglosaxó, és a dir, que desaparegui. Això és una cosa que crec que és convenient témer. Ens estan venent poc a poc que el sistema de salut pública no funciona, que cal retallar-lo. Es retallen prestacions del catàleg bàsic, s'inclouen taxes addicionals, es volen introduir altres taxes. Es fan passos que no ens ha d'estranyar que segueixin el camí de mutualitzar el sistema públic de salut. Si volem que la salut de les persones estigui tan mal protegida com als EUA, endavant. Si no, ja va sent hora de despertar.

I mentre parlem de retallades anem coneixent aberracions en despeses prescindibles. Avui llegeixo que Renfe té 1400 milions d'euros en trens AVE innecessaris, en trens que no s'utilitzen, i que es podrien intentar llogar als hipotètics operadors de la xarxa ferroviària si es produeix la liberalització de la qual es parla darrerament.

Els parladors de CiU ara ja admeten que podrien recuperar l'impost de successions. Dic parladors perquè sempre han dit que l'impost no s'havi de recuperar, i bla, bla, bla.

Espanya té qualificació BBB segons S&P i Catalunya BBB-. En canvi, llegeixo que Barcelona, si no pertanyés a Espanya tindria qualificació AA. Imagino que és la mateixa que tindria Catalunya, no? De fet, el País Basc, llegia ahir que té qualificació AA. Tenen pacte fiscal. Segur que Rajoy aquesta observació dels mercats no la té en compte. No interessa.

Botín crida a la unió per fer front a un 2012 molt difícil. Segur que compartirà el seu sou amb tots nosaltres. Com s'atreveixen a dir-nos aquestes coses i quedar-se tan amples?