dimarts, 1 de maig del 2012

1 de maig #crisi #novullpagar

1 de maig. Dia del treball i dia personalment assenyalat perquè Maria Jesús i jo celebrem el dia en què vam començar a sortir junts. Avui ja en fa 15 anys.

Un 1 de maig marcat per les reivindicacions a Espanya i a Catalunya. Reivindicacions laborals davant les mega-retallades del govern espanyol aplaudides pels alemanys -malament anem si els aplaudeixen-, i reivindicacions contra el pagament de peatges a Catalunya. Ha estat un dia amb convocatòries per no pagar peatges arreu del país, amb algunes situacions destacables, com una a les nostres terres d'un treballador del peatge d'Amposta que ha perdut els papers. Uns 2500 vehicles no haurien pagat el peatge avui entre les 6h i les 14h. La bola es fa gran. I és normal perquè fins ara ha hagut un desequilibri descarat entre llocs on es paga peatge i llocs on no. La capital de l'Estat té autopista de peatge però, sembla que podria ser rescatada pels mals resultats econòmics. Com que allí ja tenien vies ràpides gratuïtes...

Ara bé, les vies ràpides gratuïtes sembla que tenen els dies comptats, ja que el govern espanyol es planteja fer pagar per circular per les autovies estatals. Sembla que les peticions de les patronals són molt escoltades. Fa no res que llegíem declaracions recomanant fer pagar per circular per les carreteres i ara ja ho tenim a sobre la taula. Uns diuen que serà per poder mantenir les carreteres, altres podem pensar que servirà per donar negoci a les concessionàries. I mentrestant no s'abandonen els projectes faraònics de més i més quilòmetres d'AVE.

Per cert, Bolívia se suma a Argentina expropiant una empresa espanyola, en aquest cas la filial de Red Eléctrica. Espanya ara que no té poder econòmic és feble. Cura d'humiltat.

Help those suffering in the Horn of Africa