diumenge, 3 de gener del 2016

Records de La Lira: el primer dia de música

La música a casa va arribar de la mà de mon germà. Ell és qui va servir de mirall per voler anar també a "solfa" i més endavant sortir a la banda. Jo ja vaig començar les classes amb Octavi Ruiz. Mon germà havia començat amb Antonio Edo. Vaig pujar amb ma mare les escales empinades de l'escola de principis dels 80, al primer pis on, en una aula amb terra que crec recordar era de rajoles de terrissa, hi havia el piano i en tot el perímetre les cadires per esperar el torn o atendre a les classes de teoria. Aquell piano encara existeix, si no recordo malament, i diria que és al costat de la sala de Juntes. A casa els pares estaven molt contents amb Octavi i com havia evolucionat mon germà des de la seva arribada a La Lira. I en raó. Més endavant tindria de mestra de solfeig i teoria a Maria Jesús Montañés, per arribar uns anys després Pepita Giné. Però, com deia, vaig començar amb Octavi, qui en aquells anys havia de manegar-se-les per fer solfeig, teoria i instrument, almenys quan vaig començar jo. Comparem avui dia amb nombre de professorat que tenim a La Lira i les múltiples matèries que s'hi imparteixen per adonar-nos del gran canvi que ha hagut en 40 anys.