dilluns, 24 de juny del 2013

El 6,5 de #Wert

Wert diu que un alumne que no treu un 6,5 i no té recursos per pagar-se la matrícula lo que hauria de fer és pensar en estudiar una altra cosa. L'altre dia el debat de La Sexta va tractar el tema i els tertulians favorables a les tesis de Wert defensaven això i fins i tot van referir-se als "mangantes" que no treuen nota suficient, sense tenir en compte les moltes situacions personals que fan que les persones no treguin un 6,5. D'entrada, per entrar a la universitat la nota de tall indica si tens prou capacitat o no per estudiar-hi. Un cop dins, hi ha qui viu millor i qui viu pitjor. Hi ha qui només estudia i hi ha qui estudia i treballa perquè, a més de pagar matrícula s'ha de mantenir a ell mateix. No tothom té pares que li puguin pagar els estudis. Però, alguns, com el ministre, estableixen un criteri únic per carregar-se l'equitat en l'accés a l'Educació. Fins ara qui no aprovava un 80% de les assignatures no tenia beca -en determinades carreres, un 60%-. Això ja és un criteri per penalitzar qui no treballa suficient i no castiga tant qui ha de combinar els estudis amb una feina i, fins i tot amb altres estudis.

Wert no diu res de qui s'ho pugui pagar. Si qui no té recursos no ha de tenir beca, qui té recursos s'ha de poder matricular? La universitat pública ha de permetre que gent, pel sol fet de tenir diners, continuï a dins malgrat no arribar al límit exigit pel ministre?

Al final, això té un objectiu clar. Si s'estableix un nou criteri, en base a les dades que té el ministeri, ha de comportar una reducció X de diners en beques. Això és el veritable interès, igual que aquest és l'interès d'altres mesures que s'han implantat a Espanya o a Catalunya. Ho venen com una reforma per millorar l'Educació però, és una reforma més per retallar diners.