divendres, 22 de maig del 2015

Acaba la campanya, tindrem canvi?


Acaba la campanya electoral. Diumenge hem de decidir. D'entrada el meu vot seria per a una formació d'esquerres. Per ideologia, per com ha anat en general la legislatura, per l'herència del PHN, CiU no tindrà el meu vot. CiU però, juga amb avantatge. Un mitjà va dir en el seu dia del darrer equip de Roig, que l'equip de CiU "juga de memòria". Crec que una mica això passa ara. I em fa pensar que no tindran mals resultats -tant de bo m'equivoqui-.

Els programes de PSC i d'ERC tenen ambdós aspectes positius i semblants. Però, el PSC durant la campanya ha parlat del procés sobiranista i s'ha posicionat, s'ha posicionat en clau PSC-PSOE. És a dir, d'alguna manera, quan els interessos de PSC-PSOE hagin d'imposar-se, com ha passat tradicionalment, s'imposaran.

Esquerra es presenta amb una llista que em va sorprendre per la inclusió d'Iniciativa, d'una plataforma ciutadana que apareix oportunament en precampanya, i apartant els actuals regidors de les primeres posicions de la llista. Esquerra es posiciona a favor de la independència, tot i que a dins de la llista té membres que, fent cas al seu partit, no està clar que hi estiguin. Veurem com es menja això.

Portem molt temps amb el procés sobiranista. CiU i Esquerra, Esquerra i CiU, ens han marejat molt. Al gener els dos partits acordaven les eleccions per al 27 de setembre, en comptes de fer-nos el tràngol més curt. Esquerra, a canvi, continuava sent partícep a l'ombra de les polítiques de CiU. I Esquerra ha dut el procés sobiranista a les municipals, com es podia esperar.

Per tant, sent coherent, hauria de fer allò que vaig dir el seu dia i no votar ni CiU ni Esquerra, és a dir, votar en blanc. Però, sent incoherent, si vull el canvi, hauria d'optar pel vot útil i fer confiança a Adam Tomàs. Així doncs, demà serà un dia de veritable reflexió.