dimarts, 22 d’abril del 2014

EGM

Avui a RAC1 estaven d'enhorabona l'Estudi General de Mitjans (EGM) els ha situat un altre cop com la ràdio més escoltada de Catalunya. I no és estrany. El Món a RAC1 té al cap davant un presentador que ven millor, que sembla que visqui les notícies que conta. Mònica Terribas, que m'agrada molt, és una altra cosa, més pausada, més tranquil·la. Mira que els programes no són tan diferents entre ells, excepte aquells espais que volen diferenciar-se però, l'estructura de notícies, tertúlia i temes per entretenir, ve a ser la mateixa. Després la Competència, programa que va substituir el Minoria absoluta i que explica l'actualitat amb humor, tal com diuen en començar, cosa que aconsegueixen. A la pública a les 12h continua el programa del matí, amb un sucedani del Polònia que a mi em fa ben poca gràcia. A la tarda Toni Clapés, amb el Versió RAC1, líder. No és que el programa de Catalunya Ràdio, la Tribu, no sigui interessant però, no arriba a convèncer. I mira que no m'agrada el Clapés perquè el programa té molt de soroll. Hi ha temes que són interessants i comencen a tallar-los fent conya i ja es perd el fil. Però, no hi ha alternativa millor.

Això sí, RAC1 si per alguna cosa es caracteritza és pels esports. A totes hores tenim esport. I si hi ha algun esdeveniment especial, encara més. Em perdonaran però, en fan un gra massa i em conviden sovint a canviar de dial.

A veure si ara els de Catalunya Ràdio comencen a inundar-nos amb interminables tertúlies esportives, ja que no ho aconsegueixen amb els altres programes. Em passaré a la ràdio fórmula aleshores.